Mitt nyårslöfte!

Jag är egentligen inte så mycket för nyårslöften men sedan läste jag en artikel i Uppsalatidningen om en kampanj som startats av Fredens hus här i Uppsala som heter 10 % snällare. Och jag blev impad och kände att det här vill jag också haka på då det ligger i linje med mitt tänk The Secret.  Så jag googlade lite och fann Facebookgruppen för detta projekt och naturligtvis så gick jag med direkt.

Omslagsbild

Bilden hänsynslöst stulen från Facebookgruppen

Jag tycker att detta är ett bra initiativ och ligger i tiden. Jag vill vara med och förändra samhällsattityden till en mer positiv och mindre ”sköt dig själv och sk!t i andra mentalitet” som råder nu inte bara här i Uppsala utan över hela landet och jag vill tillomed påstå hela planeten. Vi borde bli snällare mot våra medmänniskor.

Och det handlar inte om att man ska skänka enorma summor pengar. Det handlar om att hålla upp dörren för dina kollegor, hämta kaffe till en kompis, låta en främling dela paraply med dig när det spöregnar eller bara resa dig från ditt säte för en medresenär på bussen. Det är de små och vardagliga sakerna man kan göra. Och detta känner jag faktiskt att jag också kan bidra till på ett bra sätt.

Gå med i Facebookgruppen du med, gör en positiv skillnad.

overandout

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. 10% borde inte vara ouppnåeligt🙂

  2. Hej Andrea, tack för att du förstår. Små saker från många kan leda till stora förändringar.

    Är du medlem i gruppen nu och har hämtat en tröja på Fredens Hus? Vi har några få kvar som vi ger bort gratis till gruppmedlemmar som kommer och hälsar på.

    Ha nu ett gott, nytt och snällt 2013,
    Jesper

Tack för att du skriver en kommentar.

