I år ska jag läsa 16 böcker.

Jag är med på en sida som heter Goodreaders och där kan man utmana sig själv genom att välja hur många böcker man kommer att läsa under det kommande året. Och detta har ju naturligtvis jag gjort eftersom jag älskar att läsa och skriva.

2013 Reading Challenge

Bilden lånad från Goodreaders

Och jag har valt att utmana mig själv med att försöka läsa 16 böcker under 2013. Men med några specifikationer är tanken, för annars blir det ju inte riktigt någon utmaning.

De speciella böckerna som jag ska läsa är som följer:

1 Stephen King bok

1 Kokbok antagligen av Jamie Oliver eftersom han skriver om mat och inte bara recept.

1 Feminism bok, kom gärna med tips på bra böcker att läsa på den här punkten, tänk på att jag är en noobie.

1 bok om miljön

1 självbiografi antingen Dolly Partons En smart blondin eller Heroin Diaries av Nikki Sixx.

1 bok av en Uppsala författare och då inte mina egna alster, kom gärna med tips även på denna punkt eftersom jag inte är särskilt insatt i vilka författare som faktiskt kommer från Uppsala.

10 böcker av valfri genera, vilket antagligen blir Young adult böcker eller andra ungdomsböcker.

Sagoböcker till Pyret är inte inräknade i denna läsningsutmaning.

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

