Nervös väntan att se fram emot.

Nu har jag gjort det, ansökan och arbetsproverna är skickade. Ingen återvändo helt enkelt. Jag har nämligen skickat in min ansökan till Uppsala kommuns kulturarbetare stipendium 2013.

Bild lånad från nätet.

Jag läste ett anslag om detta i Uppsalatidningen redan i höstas och har sedan dess suttit och velat, våndats, plitat och skrivit tills jag insåg att ansökningstiden höll på att rinna iväg och det enda jag kunde göra var att skicka in allt innan det var för sent helt enkelt. Nu är det gjort och det är nervöst och spännande på samma gång.

Det jobbigaste är ju att redogörelsen för vem som blir tilldelad stipendium inte sker förens i Maj. Så det kommer att bli en nervös väntan för min del. Men vad är det man säger hälften vågat, hälften vunnet? Lite så är det nog för mig för jag trodde aldrig att jag skulle våga skicka iväg en sådan här ansökan men nu är det gjort. Så snälla du, håll tummarna för mig nu.

overandout

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  torsdag, januari 3rd, 2013

    Klart jag gör!🙂

  2. Bra gjort! Lycka till!
    Kul att du ärmed och tävlar förresten

  3. Klart vi håller tummarna här i Kiruna. Hårt ända till maj!

  4. Håller tummarna för dig. lycka till🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

