Flyttfågel i en flyttkartong.

Igår blev det inget facebookande för mig alls, det berodde på att vi var och hjälpte kusin Ida att flytta. Maken blev hämtad på morgonen och jag å Pyret åkte med bussen på förmiddagen. Och det var fullt röj från det att vi kom dit. Pyret charmade naturligtvis alla och jag hjälpte till att packa upp kartonger.

Det blev en lång dag för oss, men det var ändå ganska kul. Pyret busade med de andra barnen som var med, de var ju lite äldre men det gör ju absolut inget. Men efter klockan åtta på kvällen var det bara jag och maken plus Idas föräldrar kvar och alla började gå på lite halvfart utom jag eftersom jag är kvälls och natt människa. Så när alla mest vill sitta stilla började jag packa upp typ 10 kartonger.

Och man blir ju lite sugen på att flytta till nytt när man är och hjälper till, fast samtidigt inte. Visst det är kul att få nytt men urk för ned packningen. Pyret packade dock ned sig själv.

Bilderna lånade från makens facebook.

Att packa upp är desto roligare tycker jag. Men för oss blir det ingen större flytt än på ett tag. Vi får helt enkelt nöja oss med att flytta ut ur det rummet som vi haft som sovrum sedan vi flyttade in till det rummet som vi har haft som kontor eftersom det har blivit dags för Pyret att få sitt alldeles egna sovrum. Men först måste vi packa ner julen så att det blir enklare att flytta om här i trädkojan. Så vi får se om vi startar upp detta projekt redan idag eller om det blir till veckan.

Så jag ska hålla bloggen uppdaterad om denna förändring och dessutom försöka mig på före och efter bilder om jag kommer ihåg att fota.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Alltså pyret vilken glad unge! =)

  2. Så söt han är ungen din! =)
    Jag tror nog de kan vara mysigare för barn att sova sådär, eller alltså inte i en kartong kanske, men inte lika stort som i en spjälsäng, det blir som en trygghet när det är mer trångt tror jag! =)

    Hur sover pyret och hur gammal är han? =)

  3. M: Pyret är 11 ½ månad, han har sovit mer eller mindre i sin egen säng (spjälsäng) sedan vi kom hem från BB. Och han har sovit hela nätter från det att han var 2 månader typ, 20-08 alltså. Nu är han dock inne i en period där han inte vill somna på kvällarna men när han väl slocknar sover han från 21/22 tiden till halv nio på morgonen. Sedan sover han ungefär 3 timmar på dagtid men i omgångar. Alla barn är dock egna individer men han verkar brås på mig (jag är natt människa).

Tack för att du skriver en kommentar.

