Det har varit lite mycket.

Och det borde vara en bild i detta inlägg men ännu är vi inte riktigt klara. Den här veckan har varit en hel del hektisk. I måndags var det hysat lugnt det enda vi gjorde var att städa undan julgranen och alla dekorationer.

Men sedan på tisdagen när faster E kom och var lite avlastnings hjälp med Pyret. Drog veckans stora projekt igång, nämligen att vi bytte sovrum och kontoret flyttade ut till vardagsrummet och Pyret fick sitt egna rum. Att det blev minst sagt rörigt under detta omorganiserande av rum är en underbedrift. Och att jag dessutom fått för mig att jag skulle färg sortera alla bokhyllorna var bara det ett massivt projekt. Ja här hade det ju passat med en massa bilder men jag tänkte att jag skulle skriva lite mer ingående inlägg om de olika rummen och bokhylleprojektet, och då lägga in bilder så du får helt enkelt hålla ut en stund till för att få se resultaten.

Utöver detta omkring släpande av möbler så spelade både jag och maken in vloggar. Å för dig som inte vet, så är det en hel del jobb med det, rätt ljus, vilar Pyret, ska maken eller jag filma nu osv, sedan tar redigerandet en hel del tid. För ja, bloopers det blir det ju en hel del av måste jag ju bekänna. Och idag släpptes min bok Sia och Kristoffer officiellt, vilket känns hur gött som helst. Det har varit en lång process från det att karaktären Sia föddes i mina tankar tills dess att ”hon nu flyttat hemifrån”.

Men det är ju inte bara detta som varit på g i veckan, oh nej, vi har dessutom besökt IKEA med farfar där vi bunkrat upp med cirkustält, lekmatta, plasttallrikar, leksaksbackar och diverse andra saker till Pyrets egna rum. Ja, jag lovar! Det kommer bilder….snart….

Och att jag dessutom fastnat i en av de tre böcker som jag har igång samtidigt i min läsningsutmaning, boken jag fastnat totalt i är Gwen Hayes Dreaming Awake uppföljaren till Falling Under. Jag blir helt uppslukad av den, i natt somnade jag först klockan tre….

Det har varit en galen vecka, och den är inte ens slut ännu…

Hur har din vecka varit?

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. nyttellergammalt

     /  lördag, januari 12th, 2013

    Spännande! Ska bli roligt att se bilder! 🙂
    Min vecka har inte varit riktigt lika aktiv men lite att göra varje dag! Kram!

  2. Vad roligt och spännande, jag vill gärna se bilder på pyrets barnrum, hur gammal är han nu? =)
    Min vecka har varit bra, överlag, får försöka tänka bort det negativa så det inte tar hela ens energi. =)

  3. M: Pyret är 11 ½ månad. 😀

Tack för att du skriver en kommentar.

