Två skrivövningar.

Jag har ju skrivit då och då att jag aldrig gör skrivövningar men nu är det slut på det, jag har nämligen lovat mig själv att försöka göra minst en skrivövning i veckan under 2013 och några kanske jag vill dela med mig av andra mindre bra behåller jag i byrålådan. Det är nämligen så att jag har skaffat mig ett exemplar av Skriv om och om igen, och jag har gjort några övningar redan men jag tänkte att jag skulle dela med mig av de som jag tyckte var bäst. De flesta övningarna går dock ut på att man ska skriva dikter. Och poesi är inget jag skriver till vardags så jag är inte allt för haj på detta.

But here goes nothing.

Första skrivövningen: Skriv en dikt om skoskav.

skoskavsdikt

Andra skrivövningen jag gjorde var en där man skulle bestämma i förväg hur många rader den fick vara. Så jag valde att min skulle bestå av sex rader. Och detta blev resultatet av den.

hjärtandikt

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Den översta gilla jag! =) Barfota är ju det våra fötter är gjorda för så😉 Jag funderar på att skaffa såna där barfota skor till sommaren, eller helt enkelt gå barfota, fast det vågar jag ju inte överallt, typ på ställen där det finns risk för glassplitter.

  2. M: Ja barfota går jag nästan jämnt när jag är hemma. Utomhus där man som sagt kan kliva på glassplitter och andra vassa föremål föredrar jag ballerina skor.

  3. Jasså, jag gör det nästan aldrig jag, är så kall om fötterna så det blir bara kallt och jobbigt, men när det blir lite varmare både inne och ute så brukar jag göra det desto mer! =) hehe

    Ja ballerina skor gillar jag med, men inte mina fötter, dem gråter eller får i alla fall skavsår om jag använder det så för mig blir det sandaler eller gympaskor, men jag har läst om såna där barfota skor, som låter foten fungera som om man gick barfota. =) Det ska jag prova nästa gång jag är i en skobutik! =)

Tack för att du skriver en kommentar.

