Förlossningstips.

Jag har ett inlägg här på bloggen som är väldigt mycket googlat och det inlägget handlar om Förlossningsbrev. Och idag fick jag en kommentar av M med lite frågor om förlossning så det är därför jag skriver detta inlägg. Jag antar att det är många som undrar vad de ska ta med i sitt brev och vad de ska packa i sin väska.

Eftersom jag las in på BB lite hafsigt en fredagsmorgon då de konstaterade att jag hade havandeskapsförgiftning. Så hade jag ingen väska packad eller för den delen något överhuvudtaget rörande min graviditet. Vi hade ju inte ens gått klart vår föräldrar utbildning. Men jag hade ju börjat skissa på det där förlossningsbrevet i alla fall så över telefon fyllde maken i det som fattades innan han skrev ut det och tog med det så att jag kunde lägga in det i min journal.

Och det är en av de sakerna som jag är glad att jag hade med mig faktiskt. Så ett tips är att ha ett bra brev med sig. Sedan vet jag att jag ofta satt och youtubade andningsövningar när jag var i månad nio. Och det är också en sak som jag är väldigt glad över att jag hade hunnit göra. Ett bra klipp är detta.

Personligen så kände jag när förlossningen sattes igång på mig att jag la stor vikt i vad förlossningspersonalen sa plus att jag koncentrerade mig på andningen. Jag hade iochförsig epiduralbedövning vilket också underlättade men den sattes inte in förens jag var 5 cm öppen. Jag satt också på en sådan där stor boll en stund så det kan jag också rekommendera. Läs lite mer om just vår förlossning HÄR

Jag hoppas att detta är några tips som kan hjälpa någon där ut.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Tackar! Vilken bra film, jag har tänkt se fler andningsfilmer och förlossningsfilmer tillsammans med sambon här framöver, det är ju trots allt ”bara” 12 veckor kvar, plus minus 2 veckor. =)

Tack för att du skriver en kommentar.

