Fem onödiga saker till barn.

M undrade vilka saker jag tyckte var nödvändiga vs onödiga till barn. Så här kommer först en lista på fem saker som jag tycker är onödiga.

Bild lånad från nätet

1. BABY MONITOR

Om du inte bor i ett slott kommer du inte att behöva en babymonitor. Att jag dessutom får skräckfilmsvibbar av dem gjorde att vi inte skaffade någon sådan här grej.

Bild lånad från Ikea.se

2. BADBALJA

Det vill säga om man har ett fungerande badkar i sin bostad så behöver man alltså inte en sådan här grej. Vi har det och det är därför vi inte skaffat någon.

Pyjamas 2-Pack

Bild lånad från Haléns

3. Många kläder i storlek 50

Jag köpte rätt så mycket kläder innan Pyret kom på secondhand. Och då en hel del i storlek 50. Men det var lite dumt gjort av oss, dels för att nästan alla som ville träffa Pyret den första tiden tog med sig ett paket vilket vi givetvis är väldigt tacksamma över men det var ju många klädesplagg i dessa paket i just storlek 50 vilket är helt förståligt. Men bebisar växer otroligt fort så vi hann knappt använda alla fina bodysar mer än kanske en gång, för, för det mesta låg Pyret i blöja (pga gulsoten). Vi skulle istället ha satsat på kläder i storlek 60/68 och 74/80.

Babysko

Bild lånad från Haléns

4. Bebis skor

Alltså vi köpte småtti skor för att de är så j@kla söta men oj så bökiga att ta på, speciellt när bebisar innan de ens kan gå inte behöver skor utan klarar sig bra i bara strumplästen. Satsa hellre på varma tossor och mockasiner.

Bild lånad från Esska

5. Esska kulnappar till flaskor

Dessa nappar är säkerligen bra men Pyret hatar dem. Han vill ha de Anatomiska napparna. Hade vi vetat detta innan hade vi inte köpt kulnapparna utan köpt anatomiska redan från början.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Tack för inlägget! =) Jag har funderat på såna där ”walkie talkiesar” och anledningen till att jag inte kommer att köpa dem är för att jag tänker inte lämna mitt barn sovandes i ett annat rum, jag planerar att ha hen i sjalen och om ungen trivs bättre i en korg så bär jag med mig den mellan köket, sovrummet och vardagsrummet. =)

  2. M: Även om hen kommer att sova lite senare när hen är runt året i ett annat rum, kan jag garantera dig att du kommer att höra det om du tex är i köket och hen i sovrummet. 😀

  3. Hej och kul att du bloggar om oss på halens.se Stjärna i kanten att du länkar tillbaka till oss på så sätt kan du locka våra kunder att besöka just din blogg då du hamnar direkt under produkten samt på vår startsida under senast bloggat.

    Trevlig helg önskar Anna från Halens

Tack för att du skriver en kommentar.

