Dreaming awake av Gwen Hayes.

Andra delen i Gwen Hayes bokserie om tonåringen Theia Alderson en brittisk tjej som flyttat med sin pappa till Serendipity Falls utanför San Fransisco. Boken fortsätter direkt där föregående bok Falling Under slutade och historien i sig blir bara mer invecklad. Även denna finns bara på engelska hittills men det är inte svår engelska så jag tycker ändå att man ska försöka sig på att läsa dessa böcker om man gillar böcker i Young adult generan.

Tyvärr kände jag stundtals att den här delen var enklare att lägga ifrån sig då man inte blev lika engagerad. Vilket var lite tråkigt. Det som var bra var däremot fantastiskt. Jag gillade att man fick lära känna karaktärer som man förälskat sig i Falling Under bättre.

Slutet på Dreaming Awake kändes som att det hänger lite i luften och jag vet inte om det kommer fler delar, gör det, det kommer jag naturligtvis att läsa dem.

För vem kan motstå detta snygga bokomslag?

Dreaming Awake (häftad)

Bild lånad från Bokus.com
overandout
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

