Fem saker jag önskar att vi köpt.

Spinner vidare på temat fem saker, denna gång gör jag listan över fem saker jag önskar att vi köpt/ haft hemma innan vi fick barn. Alltså min önskelista till nästa gång vi ska ha barn när det nu blir.

1. En bröstpump.

Tack och lov så kan man ju hyra en bröstpump på BB och att jag sedan fick låna en från en god vän var ju en räddning i nöden. Men till nästa gång så ska en bröstpump införskaffas i god tid innan barnet planeras att anlända.

Bild lånad från Nappflaskor.se

2. Blöjor

Eftersom Pyret var fem veckor för tidig så hade vi ju inte hunnit förbereda oss med vissa saker en av dessa var blöjor. Och visst det går ju lätt att fixa men när man får åka hem från BB vill man inte behöva svänga förbi närmaste matbutik för att handla alla saker som man inte har hemma.

Bild lånad från minbebis.com / en blogg

3. Inytol salva

Eftersom Pyret är vårt första barn hade vi ingen aning om att man skulle ha hemma saker som Inytol salva eftersom tanke aldrig slog oss att vi skulle behöva använda en sådan. Så en sådan här tub är numera ett måste vid skötbordet.


Bild lånad från mama.se

4. Fikabröd

Ja, man får ju mycket gäster så där i början och då kan det ju bara bra med fikabröd. Jag hade ju planerat att baka innan Pyret kom men sen gick det ju som det gick och det blev inte av att stå och baka. Men till nästa gång så ska jag banne mig ha fikabröd hemma.

Bild lånad från jobmeal.se

5. BHar för gigant bröst.

Ja, jag har stora boobs antar jag i vanliga fall, men med mjölk i dem blev de supergigantiska och tunga. Jag spräckte ju några BHar innan Pyret ens kom. Så ordentliga BHar måste jag hinna införskaffa om vi får barn fler gånger.

Bild lånad från Lindex.com

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

