Kurt Cobain finns inte mer av Hanna Jedvik.

Jag plöjde igenom den här boken på tre timmar vilket är en bedrift när man har dyslexi.

Det är en skickligt skriven historia som utspelar sig under en epok när grungen var stor och jag själv var tonåring. Så jag kände stundtals som att det lika gärna kunde ha varit mig och mina vänner den här boken handlade om.

Jag hade inte läst baksidan ens, utan blev bara så tagen av omslaget. Och det säger en hel del. För jag väljer böcker på ett speciellt sätt. Fört måste titeln vara intressant. Om omslaget tilltalar mig brukar jag oftast vända och läsa baksidan, tilltalar den brukar jag öppna och läsa den första meningen i boken och om den tilltalar så lånar jag boken. Minst en av dessa kriterier måste alltså uppfyllas för att en bok ska få en chans hos mig. Och tja, denna vann mitt förtroende bara genom framsidan, för egentligen tycker jag inte att titeln är särskilt bra.

Kurt Cobain finns inte mer (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Historien var vacker och sorglig och hade ett oförväntat djup. Jag rekommenderar verkligen den här boken till tidigt födda 80-talister då de antagligen precis som jag kommer att känna igen sig i sina egna tonårs år. Kurt Cobain finns inte mer var verkligen en bra läsupplevelse.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. måste helt klart läsas

  2. Maria: Jag tror definitivt att detta en bok helt i din smak!😀

Tack för att du skriver en kommentar.

