Hipp hipp hurra idag är det Pyrets 1 årsdag.

För ett år sedan klockan 02.55 den 4 februari 2012 förändrades mitt och makens liv för alltid. Det var då Pyret föddes och vi fick ta del av en helt egen individ. Det är så fantastiskt och spektakulärt att få uppleva på nära håll hur en personlighet växt sig fram.

Och Pyret lär mig nya saker om mig själv och mitt föräldraskap varje dag. Han lär mig även många nya saker om våra medmänniskor på gott och ont.

Pyret 12månader

Klicka på bilden för att göra den större.

Pyret är ett fantastiskt lyckligt och glatt barn med en charmig glimt i ögonen som får alla på fall. Pyret har närmare till skratt än till gråt och är vad det verkar som redan mycket musikalisk. Han har fulländat vår familj och ger både mamma å pappa massor av kärlek och Ataris blir även han överöst med kramar och klappar, till vår katts förtjusning eftersom han älskar barn och har nu fått en egen bästis i Pyret.

I fredags förra veckan var vi på 1 års kontrollen på BVC. Pyret fick träffa läkaren som tittade på alla reflexer och en massa annat. Pyret vägdes in på 9410 gram och är numera 75,5 cm lång alltså är det bara 72,5 cm kvar tills han vuxit om sin gudmor och faster.  Han fick även sin 1 års vaccination, det var inte särskilt kul men tillståndet var övergående.

Från och med detta inlägg kommer jag inte att skriva fler månads uppdateringar om Pyret så som jag gjort under hans första levnadsår, naturligtvis kommer jag fortsätta skriva om honom men inte på samma sätt alltså.

I dag gratulerar vi alltså Pyret som fyller 1 år! Grattis älskling på din stora dag!

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Grattis till fasters lilla charmtroll😀 Ja å nu e de inte långt kvar tills du e om mig😛 Pussar å kramar

  2. Grattis till en stor kille på hans dag!🙂

  3. Grattis till Pyret🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

