Svenska Barnboks Institutet.

Jag fick i förra veckan hem ett brev i postfacket från Svenska Barnboks Institutet i min naivitet trodde jag att det kanske var något som skickades ut till alla 1 åringar. Ja, jag har haft vår sons barnkalas snurrandes i huvudet. Så märk till min förvåning när jag sliter upp kuvertet och får läsa ett brev om att Svenska Barnboks Institutet vill ha en av mina Sia och Kristoffer (finns att köpa via bok ikon i menyraden) och eftersom jag är ansvarig utgivare för min bok och Institutet bygger på att författare och förlag bistår deras forskningsbibliotek med friexemplar av all svensk barn och ungdomslitteratur som ges ut i Sverige så var detta alltså en förfrågan från deras sida.

Och självklart kommer jag att skicka en bok till dem, det kommer dessutom enligt brevet bli en utställning i mars – april då de utför Svenska barnboksinstitutets bokprovning. Och det är ju ett tillfälle att få exponering av min bok och det tackar jag  ju naturligtvis inte nej tack till.

sbiSiaOchKristoffer

Och jag måste faktiskt säga att trots att jag skrivit och publicerat fyra böcker vid det här laget så känns det faktiskt inte förens nu att det börjar kännas verkligt. Det är naturligtvis jättekul och lite overkligt på samma gång. Jag sitter ju bara här hemma och pickar på min dator, att det sedan finns människor som köpt mina böcker och läst dem och tyckt om dem eller ogillat dem är egentligen inget jag riktigt tänkt på. Även om jag med just boken Sia och Kristoffer är dödligt nyfiken på vad vissa speciella läsare tycker om dem är ju en helt annan sak.

Jag skriver inte för att bli känd (även om det vore coolt att sälja massor av böcker, så passa på och köp ditt ex via bok ikonerna i menyraden), jag skriver för att jag vill ha mina egna böcker i bokform i min egen bokhylla först och främst. Men det är otroligt tufft att mina böcker även står i andras bokhyllor.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Wow vilken grej!!! 🙂 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

