Loppisfynd transformed.

Vi gick på Myrorna för ett tag sedan och då hittade jag en gardinlängd som jag tyckte var snygg och som skulle passa i vårt vardagsrum här i trädkojan. Dock hittade jag ju bara en, men det gjorde inget då jag kom på att jag skulle sy om den så att det blev en gardinkappa istället.  Sagt och gjort, när vi under helgen hade barnvakt med borta sovande barn under helgen för första gången slog jag till på pysselprojektet. Julgardinen hade dessutom suttit uppe allt för länge även om den var rätt så neutral och enkelt röd.

Jag delade helt enkelt gardinlängden på mitten och sedan sydde jag ihop den på mitten samt att jag gjorde en ny fåll att trä in gardinstången i.

Själv blev jag riktigt nöjd och det blev en bra längd på den samt att jag sparade in lite jobb på att återanvända ett loppis fynd, så det är ju även miljösmart. Och sådant tycker jag riktigt mycket om.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

