Bokreafynden.

Vi gick lite på årets bokrea här i Uppsala men det var faktiskt inte mycket att hänga i julgranen så att säga. Först gick vi till Akademibokhandeln och visst de hade många böcker på rea men inte mycket av intresse. Köpte dock en bok som jag varit sugen på och det var Konsten att vara Kvinna av Caitlin Moran. Sedan gick vi förbi Åhléns fjuttiga tre bord med rea böcker och slutligen besökte vi Studentbokhandeln. De som hade bäst utbud var Myrorna som sålde ut sina böcker för halva priset, pockets som kostar ordinarie 20 kr/st går nu på 10 kr/st.

photo-2013-02-26-17-35-56-682

Och hos dem hittade jag fyra pockets, en av Diablo Cody som bland annat skrev filmen Juno, och hennes biografiska bok Den osannorlika Strippan har jag kollat på ett antal gånger på bland annat Akademibokhandeln men aldrig köpt. Nu slog jag till utan minsta tvekan. Sedan hittade jag Ernst Billgrens bok Vad är konst och 100 andra jätteviktiga frågor, Dumpa Honom: han vill faktiskt inte ha dig som är förlagan till den underbara filmen med samma namn. Samt att jag slutligen hittade Anne B. Ragde Nattönskningen. En bok som jag lånat flera gånger på bibblan men alltid fått lov att lämna tillbaka för att lånetiden gått ut. Nu har jag mitt eget pocket ex.

Summan för årets bokrea shopping hamnade på den nätta summan av 139 kr.

Ska du shoppa några böcker under rean?

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Det var en lagom summa att göra av med på bokrean🙂
    Jag gillar filmen Dumpa honom, borde kanske läsa boken också.

  2. Författardrömmar: Ja, jag tycker också att det var en bra summa att göra av med men den har utökats med 29 kr då jag hittade en bok på ICA Maxis bokreabord.😉

Tack för att du skriver en kommentar.

