Vad tycker Uppsala?

Idag är det minnesdagen som är tillägnad mordet på Olof Palme. Och på grund av detta tänkte jag skriva ett politiskt inlägg med socialdemokratiskt och lokal Uppsala anknytning.

Eftersom det nu endast är 562 dagar kvar till valet så vill jag uppmärksamma en klok satsning som Uppsalas socialdemokrater gjort, nämligen en sida som riktar sig till oss Uppsalabor och hur vi vill ha vår stad.

Sidan heter Vad tycker Uppsala?

vadtyckeruppsala

Det handlar ju om har man ska nå sina väljare. För dig som hängde med under förra valsvängen här på bloggen vet redan att jag vurmar för den röda politiken då jag tycker att politikerna ska verka för folket i samhället och inte bara för de rikas plånböcker.

Jag kommer definitivt att lämna synpunkter på den nya webbplatsen och jag hoppas att fler Uppsalabor gör samma sak. För det är det små sakerna som styr det stora hela.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

