Tillbaka på jobbet.

Nu har det alltså gått 58 veckor sedan jag gick på föräldraledighet och idag var det alltså dags för min första dag tillbaka i arbetskläder. Och oj, vad jag har haft ångest inför detta inte bara att jag ska lämna Pyret (det är nu maken som är föräldraledig) utan även för att vi har fått nya arbetskamrater som jag aldrig träffat. Men det gick förvånansvärt bra, jag kom upp i tid, 05:15 och jag gick till bussen i tid. Jag var inte ens trött i morse vilket jag trodde att jag skulle vara eftersom vi gillar sovmornar här i trädkojan och detta inkluderar Pyret som till sin pappas förtjusning sov ända till klockan 09:00 just idag.

Hur som helst, så gick det bra att jobba. Det var inte alls lika jobbigt som jag kom ihåg att det var, kan ju bero på att jag inte är höggravid längre och kan böja och bända på mig som en normal människa. Och för att uppdatera gamla och nya läsare om vad det egentligen är jag gör för att pröjsa räkningarna så är jag golvkosmetolog aka städare i folkmun. Men jag är inte mitt yrke, jag är bara Andie som utför ett yrke.

Bild lånad här

Och det bästa av allt är att jag börjar med en kort vecka, för nu har jag tagit helg. Skämt och sido, jag får se hur pigg och alert jag är efter nästa vecka med uppstigning innan solen. Lite ringrostig är jag dock, men det var mest dörrkoder och sådant som fallit i glömska, själva arbetsuppgifterna kom tillbaka så fort jag fattade moppskaftet men det har blivit en del förändringar som skett på min arbetsplats under året som jag varit borta, och som det verkar endast till det bättre vilket känns skönt.

Nu ska jag njuta av helgen och choklad.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Jag har ett väldigt varierande arbete, just nu startar jag en ny verksamhet. En arbetsplats för långtidsarbetslösa med psykisk ohälsa. Jag bygger ett café och ett bed and breakfast från grunden. Det bästa med att ha varierande uppgifter är att när arbetstagarna är sjuka får jag gå in och städa. Det är extremt rogivande för min del.

  2. golvkosmelotog? Really. städare–>lokalvårdare–>hygien-nåt–>golvkoselotog. Varför inte säga städare direkt?

  3. Maria: För att det är en roligare omskrivning av ett yrke. Du borde ha vant dig att jag har lusiga uttryck för mig eftersom du följt min blogg i så många år.😀

  4. haha sant sant

Tack för att du skriver en kommentar.

