Breaking Dawn part 1 och 2.

I gårkväll så kollade vi på Breaking Dawn filmerna som är de två sista delarna av Twilight sagan. Och eftersom jag anser att detta är den sämsta av böckerna har vi inte haft bråttom att se allra sista delen. Stilmässigt är dessa filmer snygga, men jag blev besviken framför allt på del två där de använt sig av en dataanimerad j@vla bebis! Och den var inte ens bra gjord med tanke på annan dataanimering som förekommer i filmerna.

Första delens trailer.

Andra delens trailer.

En sak som vi som kollade alla var överens om var i alla fall att dessa var bättre sammansatta för att avsluta en bokserie och filmfranchise än vad sista delarna i Harry Potter serien. Båda känns naturligtvis röriga eftersom filmskaparna vill trycka in så mycket information i sina respektive filmer men på det hela taget så hade de skalat av Breaking Dawn filmerna betydligt mycket mer än Harry Potter filmerna. På gott och ont, för jag retade mig på att vissa saker var bort tagna men, men som bokläsare är man aldrig riktigt nöjd med överföringar från bokblad till  filmduk.

Om man tar alla Twilight filmer vs alla Harry Potter filmer vilken anser du vara bäst tolkad från bok till film?

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Jag har faktiskt inte sett någon av Twilightfilmerna

  2. Madelein: Första filmen är bäst, sedan den andra. Vad gällande böckerna så tycker jag personligen att andra boken är bäst sedan den första och sen den tredje och slutligen Breaking Dawn. Sedan kan man ju föra diskussioner i oändlighet vad gällande den litterära kvalitéen eller de värderingar som författaren har, vilket naturligtvis har färgat hennes texter. Men jag tar det mest för vad det är och det är underhållning.

  3. Jag gillar inte alls Twilight men tycker väl att den sista boken är den bättre av dem. Tycker att de här filmerna verkar ganska bra i jämförelse med de andra, och funderar lite på att se dem bara för att.

Tack för att du skriver en kommentar.

