Johanna Lindbäck – Som om jag frågat.

Jag har läst ytterligare en bok av en av mina svenska favorit författare nämligen Johanna Lindbäck. Boken som jag läst heter Som om jag frågat.  Och handlar lite kort om John vars föräldrar tagit en ”paus” från varandra vad det nu betyder. Boken skildrar hur John upplever familjens paus-stadie. Är man skiljsmässobarn som jag är så känner man självklart igen vissa av huvudkaraktärens tankar.

Som om jag frågat (kartonnage)
Bilden lånad från Bokus.com

Jag gillar grund idén i boken. Däremot fann jag en av konflikterna lite överflödig trots att Johanna Lindbäck allt som oftast skriver ganska avskalat på ett bra sätt. Det är hursomhelst ett starkt ämne som berör. Och jag rekommenderar faktiskt denna bok till vuxna.

Och som vanligt utspelar sig ju Johannas böcker i Norrland, denna gång i Luleå. Det enda jag egentligen inte tyckte var helt okej med boken var slutet, jag hade velat haft ett annorlunda slut. Fast det är ju min personliga åsikt, andra läsare tycker att det är helt okej.

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

