Snow White & the Huntsman.

Nu äntligen har vi kollat på filmen Snow White & the Huntsman. Med Charlize Theron (Prometheus)som den elaka drottningen,  Chris Hemsworth (The Avengers) som jägaren och Kristen Stewart (The Messengers) som den fagra Snövit.

Denna film hade en underbar dekor och effekterna var faktiskt riktigt bra. Så på dessa två punkter var filmen helt klart godkänd. Jag tyckte att det var en bra omtolkning av den klassiska Snövit historien och jag gillar att de har gjort den lite råare. Dock fanns det ju saker som fick mitt ögonbryn att resa sig i förundran, dels var det att i en scen har plötsligt Snövit en kappa på sig och jag undrar lite smått vart den kom ifrån. En annan sak som gjorde mig lite förbryllad var hur det kunde komma sig att det fanns en perfekt smidd rustning i Snövits storlek samt att hon kunde rida och fäktas trots att hon varit inlåst i hela sitt liv, hon bemästrade båda dessa färdigheter. Men om man nu inte ska vara lika kritisk som mig så var detta en riktigt bra film som definitivt kommer att tillkomma till vår dvdhylla. För vi lånade denna film av svågern.

 

Bild lånad från Cdon.com

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag gillar den inte. Visst är det kul att de gjort en lite råare tolkning, men jag tycker inte att filmen är mer än okej. Gillade inte riktigt handlingen eller karaktärerna/skådespelarinsatserna.

Tack för att du skriver en kommentar.

