Internationella barnboksdagen.

Idag är det den internationella barnboksdagen och detta firade vi här i trädkojan med ett besök till biblioteket. Okej, jag erkänner det var bara en slump att dessa två händelser inträffade under samma dag men det lät bra. Hur som helst tänkte jag visa den fina barnboken som Pyret fick av sin farmor i påskpresent.

Boken heter Bobbo Bubbel Drake och förutom att den finns att köpa på bokus.com så kan man just nu hitta den på Willys bokrea bord där de dessutom har halva priset på rea priset. Vi har inte hunnit läsa i den men vi har tittat på bilderna och jag tycker att de är fantastiskt fina och man blir riktigt glad av de klara färgerna. Så dagen till ära så vill jag tipsa om just denna barnbok.

Vilken barnbok kommer du ihåg från när du var liten? Och om du har barn vilka böcker brukar ni läsa tillsammans?

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Jag undrade tidigare idag om du skulle blogga om internationella barnboksdagen🙂 råkade bara se på fb att det var idag. Mina bästa böcker som liten var små Pixi-böcker och Godnatt Alfons Åberg. Niilas gillar bara sin traktorbok hittills😉 resten av böckerna går han bara runt med i munnen eller lägger dem på mitt huvud.

Tack för att du skriver en kommentar.

