Dark Shadows.

Detta är filmen som Tim Burton skapade utifrån den gamla tvserien med Johnny Depp i huvudrollen som vampyren Barnabas Collins. Och jag tycker att detta var fantastiskt underhållande. Och jag gillar att Tim Burton gått tillbaka till att använda sig av riktiga sets och inte en massa bluescreen. Det känns helt enkelt mer levande på det viset. Att sedan manuset för filmen och tvserien skiljer sig spelar inte mig någon större roll då jag inte sett serien och därför inte vet så mycket om den. Jag ser filmen utifrån det perspektivet och tar det för vad det är, nämligen underhållning.

Bild lånad från cdon.com

Jag skulle även rekommendera att man ser denna film på blu-ray då den versionen innehåller många extra grejer och eftersom både jag och maken gillar bakom-filmen material så är detta den givna versionen.

I övriga roller ses bland andra Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter (som är med i typ allt som Tim Burton gjort, inte så konstigt då de är partners i verkliga livet), Eva Green, Bella Heathcote, Chloë Grace Moretz och Alice Cooper för att bara nämna några av stjärnorna i denna gothiska fantasi värld, kallad Collinwood i Collinsport år 1972.

Jag gillar detta som sagt och tipsar, tipsar, tipsar om den om man vill se en underhållande rulle.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

