The hobbit – An Unexpected Journey.

I måndags släpptes The hobbit – An Unexpected Journey på dvd och blu-ray. Så i afton har vi suttit bänkade i soffan för detta film spektakel. Jag som älskar The lord of the rings  filmerna blev inte besviken. Stilmässigt var The hobbit mycket lik TLOTR triologin och det gillade jag självklart, tyvärr stämmer jag in i klagokören och ojjar mig över att dvärgarna i denna film är mer humoristiska. Men med tanke på att The hobbit är J.R.R Tolkiens barnbok så förstår jag att man inte kan göra den allt för mörk. En annan sak som kommer att binda ihop The hobbit triologin med TLOTR är musiken, då de har valt att använda samma score till vissa delar och det gillar jag också.

Martin Freeman som spelar en ung version av Bilbo Baggins fungerar utmärkt i rollen måste jag säga. Och det känns fint att återse gamla karaktärer. Dock märks det ju att vissa av skådespelarna har åldrats sedan de gjorde sina rollprestationer i TLOTR men det kan jag faktiskt ha överseende med.

Jag kommer i alla fall att vänta med spänning på nästa del i denna fantastiska triologi. Där vår svenske skådis Mikael Persbrandt spelar karaktären Beorn.

overandout

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag har inte sett The Hobbit än, men nu när den finns på dvd blir det nog att göra det.

  2. Vi hyrde denna på HD, via cdon. Men tyvärr så klarade inte vårt bredband riktigt av det så det blev dålig bild och några pauser. Så trist för hade verkligen längtat efter att se den. Jag tycker också att den stilmässigt var vääääldigt lik LOTR men den hade verkligen lyckats fånga känslan från boken. Vissa scener var riktigt oslagbart lika och jag blev inte besviken. Det är få gånger man får samma känsla av boken som av filmen. KUL! som omväxling🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

