Sjukstuga i trädkojan.

Den här veckan har vi haft sjukstuga i trädkojan. Jag har varit förkyld med svidande öron och hals. Och den lilla och den stora herren i huset har haft magsjuka. Alltså inte så vidare roligt. Det hela började med att Pyret hade en feber på 39,8 i söndagskväll, vilket i alla fall jag tycker är j@vligt hög feber motsatt till vad sjukvårdsupplysningen tyckte verkade det som.

På måndagen så vaknade jag men en raspig hals och onda öron. Great tänkte jag och trodde att vi hade fått förkylning så jag sjukanmälde mig, problemet var bara att Pyret var mjuk i magen och inte snorig för fem öre och på tisdagen var Pyrets temp normal igen. I onsdags så eskalerade Pyrets sjuka till en kaskadspya i hela vår dubbelsäng när vi skulle vila. Inte särskilt trevligt. I panik fick maken som inte heller var helt kurant åka till IKEA för att köpa en ny uggla, (Pyrets favorit gosedjur eftersom den blev nerspydd och vi har inte tillgång till tvättstugan förens på lördag) en ny bäddmadrass och lakan. Oj, jag vet, konsumtions-  samhället och bla, bla, bla…

Så veckan kan sammanfattas med att jag har haft feberfrossa, huvudvärk och svidande öron och hals. Den stora och den lilla är magsjuka. Pyret har dock ätit och druckit som vanligt vilket är superbra för det betyder ju att han inte lider av vätskebrist. Nu har vi bunkrat upp med blåbärssoppa/kräm, blöjor och lättlagade middagar. Detta är vår första riktiga barnsjuka sedan Pyrets föddes om man bortser från tredagars febern som han hade för ca 2 veckor sedan.

Vi har kollat mycket på Disney junior kanalen och filmer av olika karaktärer, samt att gosa i soffan. Vilket är ovanligt då Pyret allt som oftast har myror i blöjan.

sjukstuga

Ataris har ät väldigt orolig för oss alla och gosat och myser han med.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Oh sh!t, insåg när jag låg och nattade Pyret att jag skrivit min första ”seriösa” bajs blogg! Snacka om att perspektiven på livets viktiga händelser ändras sedan man fick barn. Ja, ja jag ska försöka minimera sk!t bloggandet. 😉 hahahaha 😀

Tack för att du skriver en kommentar.

