Internationella världsboksdagen.

#jagälskarböcker därför att de kan överbrygga sociala skillnader #världsbokdagen

Bild lånad från Feelgoodbibliotekarien  på Facebook.

Idag är det den årliga världsboksdagen. Jag hade planer på att jag skulle skriva ett jättegenomtänkt blogginlägg men så bidde det inte. Istället tänkte jag att jag skulle lista de engelska böcker som jag har läst de senaste åren samt vilket betyg/stjärnor de fått av mig.

Listan har dock ingen inbördes ordning.

1. Crossed av Ally Condie. Läs min recension HÄR ★★★★

2. Falling Under av Gwen Hayes. Läs min recension HÄR ★★★★ ½

3. Dreaming Awake av Gwen Hayes. Läs min recension HÄR ★★★★ ½

4. Matched av Ally Condie. Läs min recension HÄR ★★★★★

5. Entangled av Cat Clarke. Läs min recension HÄR ★★★★

Dessa fem böcker har jag läst på engelska och jag rekommenderar dem varmt. Jag vet att Matched och Krosad nyligen kommit ut med en svenskaöversättningar om man nu inte vill läsa dem på original språket.

Vilken engelskspråkig bok skulle du rekommendera till mig?

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

