Varma Kroppar.

Warm Bodies som den heter på engelska är baserat på den fantastiska boken med samma namn och jag har verkligen sett fram emot att se den här filmen. Så nu när vi äntligen har sett den måste jag säga att visst den bygger ju på boken men de hade tagit bort massor, av det som jag tyckte var roliga grejer ur boken. De hade även bytt ut hela Frank Sinatra soundtracket till modernare musik, kanske inget man direkt störde sig på men något som jag och maken reflekterade över. De hade även tagit bort hela Julies- pad thi mat, grej vilket var otroligt synd. De hade  komprimerat hela historien och gjort om hela staden, vilket för mig var totalt att förstöra den här apokalyps känslan som man  får av boken. Tråkigt men sant. Skådespelar insatserna var det inget fel på så det var ju en lättnad i alla fall.

Trots dessa små grejer som jag störde mig på så var ju filmen helt klart värd att se och vi kommer att skaffa den när den kommer ut. Men i ärlighetens namn kan man vänta med att se den tills den kommer ut på dvd och blu-ray.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

