Fototriss – Kyrkor.

Den här gången är temat kyrkor i Fototrissen och det tyckte jag var ett kul tema så därför hakar jag på med ett fotoinlägg. Kyrkor kan vara till för många skeden i livet, dop, bröllop och begravning. Att de dessutom ofta har en rik arkitektur bidrar till deras magi på något sätt. Jag gillar kyrkor, jag gillar att de kan både vara familjära och skrämmande i rätt omständigheter.

Men den absolut vackraste kyrkbyggnaden jag någonsin besökt är S.t Patricks katedral i New York.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

20 kommentarer

  1. En mycket snygg triss! Jag gillar alla tre bilderna, men den första bilden med fåglarna blir min favorit! Det har du fångat bra!

  2. Vackra kyrkor du bjuder på! Gillar farten i den första bilden med alla fåglar!

    Ha en skön söndag!

  3. Snygg välgjord triss med intressanta bilder! Första bilden med alla fåglarna blir min favorit idag!

  4. Annorlunda perspektiv på Uppsala Domkyrka Fin triss !

  5. Fina kyrkobyggnader som du visar i denna fina triss!
    Första bilden blir en favorit.
    Ha en bra dag!

  6. Vackra kyrkobilder!

  7. Fina kyrkbilder, men jag håller med dig om att New York-kyrkan är överväldigande.

  8. Lite otäck bild den där första😀 Underbar triss!

  9. Tycker också om den första mest, för att den är så speciell.
    Fina bilder.

  10. Fin triss! Häftigt perspektiv på första bilden och det blir lite kuslig stämning med fåglarna mot himlen.

  11. Fina bilder och bra triss. Den första bilden var lite extra.

  12. jeanettebjorn

     /  söndag, maj 5th, 2013

    Så vackra kyrkor, den första bilden gillade jag en hel del🙂

  13. Den första bilden blev roligast, men visst är Gävlekyrkan vacker.

  14. Fina kyrkbilder alla tre, men den lite spöklika stämningen i den översta är extra fin.

  15. Häftig bild den med fåglarna.🙂

  16. Jättefina bilder på vackra och pampiga kyrkor. Trodde först det var en insektssvärm, tur det var fåglar. Läcker bild🙂.

  17. Vackra och ståtliga kyrkor!

  18. Riktigt fin triss! Gillar den spöklika första bäst.

  19. Fin kyrkotriss!

  20. Jättefina bilder i din triss =)

Tack för att du skriver en kommentar.

