Gör något som är 10 % snällare.

Jag gav ju ett nyårslöfte att jag skulle försöka bli 10% snällare i min vardag. Och jag tycker nog att jag gjort fler saker än tidigare för att infria mitt löfte. En sak som jag tycker man ska stödja vare sig man vill vara 10 % snällare eller inte är att köpa en Majblomma. Vi har skaffat en lite exklusivare broschen till Pyret samt ett vykort som visar alla majblommor som varit sedan starten 1907.

2013-04-24 12.28.45

Och bara för att man kanske inte stöter på något skolbarn eller annan försäljare av Majblommorna så kan man alltid besöka webbshopen för att köpa det man vill ha. Det finns alltså inga ursäkter att inte köpa Majblomman.

Jag stödjer Majblommeverksamheten eftersom jag anser att det är nobelt att en ideell organisation vill ge alla barn en chans att tillexempel åka på ett sommarläger  eller någon som behöver en ny cykel men vars föräldrar kanske måste prioritera tak över huvudet och mat på bordet framför sådana saker som de flesta tar förgivet. Majblommans styrka är att de delar ut bidrag nära barnet vilket gör att hjälpen blir effektiv och anpassas till barnens behov. Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation som finns över hela landet och det tycker jag är något helt fantastiskt.

Så vad väntar du på?!? Köp redan idag!

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Vilket bra inlägg! Jag vet faktiskt barn och ungdomar som faktiskt fått denna hjälp från majblomman. Det tycker jag är fantastiskt! Jag har köpt två majblommor i år. En till bubblans babybok som kommer senare och en till vår majblomma-tavla som jag pysslar med för tillfället. Det blir majblommor från de åren vi i familjen är födda. Fint på rad.

Tack för att du skriver en kommentar.

