Jag vill packa mina väskor och dra till Bra.

Idag är det Europadagen och därför tänkte jag skriva om en stad i Europa som jag skulle vilja besöka, nämligen Bra i Italien. Jag läste för första gången om denna stad i boken Slow- lev livet långsamt. Och sedan dess har jag velat besöka Bra. De är nämligen en certifierad Cittaslow och det betyder i stort sätt att människorna i Bra lever livet som det kommer och inte stressar. De lever helt enkelt det goda livet. Men det är ju inte bara därför jag vill besöka Italien, jag älskar ju mat och det gör ju italienarna också.

BRA2

Och jag tror att jag skulle kunna få mycket bra inspiration och välbehövd återhämtning i en stad som Bra. Jag är ju väldigt stresskänslig och borde inte bo i en stad men vad gör man inte för att ha ett jobb, fast om jag ska vara ärlig så är väl det där bara en dålig ursäkt, man kan leva i mindre städer och samhällen och fortfarande ha ett gott liv om man bara ger sig f@n på det.

BRA1

BRA3

I Sverige finns det bara EN ynka stad som lever upp till certifierings standarden för en Cittaslow och det är Falköping. Är inte det lite tragiskt egentligen att vi är ett så stressat land? Det tycker jag i alla fall. Jag tycker att Falköping är charmigt om det inte hade varit för alla getingar. Jag vill slå ett slag för Cittaslow rörelsen.

Vilket europeiskt land skulle du vilja besöka? Och vilka länder har du kanske redan besökt?

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Åhh låter underbart! Frankrike är ett land som verkar härligt också om du frågar mig..<3

    SV: Tror nog att dockskåpet inte skall vara så avancerat att lappa ihop. Försöker dock bestämma mig för vilken stil jag skall inreda det i.. =)

    Hoppas att ni har en toppenfin helg!❤
    Kram
    Sanna

Tack för att du skriver en kommentar.

