Jag är fullt exponerad.

Idag när vi gick till bibblan för Stora bokbytardagen noterade jag till min absoluta förtjusning att det stod en bok på exponeringshyllan på ungdomsavdelningen. Det är lite surralistisk känsla måste jag erkänna även om jag vet att boken redan finns på några andra stora bibliotek som tex. Carolina Reviva här i Uppsala, Umeå universitetsbibliotek, Svenska barnboksinstitutet samt Kungliga biblioteket i huvudstaden.

Skulle man vilja köpa sitt eget exemplar finns den på ett antal olika internetbokhandlare. Och man kan ju alltid klicka på ikonen i menyraden. Men jag skulle bli jätteglad och tacksam om man även lämnade ett inköpsförslag till sitt eget lokala bibliotek. Det skulle betyda enormt mycket om jag ska vara ärlig.

Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Vad roligt att få se sin egen bok så där 🙂

  2. Författardrömmar: Ja, jag blev lite paff, stolt, exalterad inom loppet av tre sekunder. Det satt dessutom en hela drös tjejer från åkrskurs 7-8 typ i stolarna intill. Den publiken jag vänder mig till. Så det kanske inte dröjer länge innan boken blir utlånad 😀

  3. Jag skickade ”Sia och Kristoffer” som inköpsförslag till Stockholms-bilblioteken idag. Jag hoppas de lyder mig *fingers crossed* 🙂

  4. *biblioteken ska det ju vara (det smög visst in ett extra litet L där…) lol :s

  5. Dakota: Gud va gulligt av dig och ja nu är det ju bara att hålla tummarna att de lyder. 😀

Tack för att du skriver en kommentar.

