Förr eller senare exploderar jag av John Green.

Det finns många andra bloggare som tex. Tonårsboken, Rasberryrollercoasters bokblogg är bara för att nämna några som har skrivit så mycket bättre om den här boken. Det enda jag vill säga är läs den, den berör, den rör om i hjärtats djup.

Hade jag haft fler timmar på dygnet hade jag sträckläst boken. Historien är vacker, komplex, karismatisk och charmigt humoristiskt även om grundämnet är ett tungt och cancergiftigt ämne. Jag blev förälskad, jag lipade som en hjärtskjuten tonåring genom halva boken och jag reflekterar som en vuxen och nybliven förälder.

Jag hoppas att fler läser den här boken och låter sig beröras.

Förr eller senare exploderar jag (häftad)

Bild lånad från Bokus.com

Jag läste även ett annat inlägg på Tonårsboken om att boken kommer att bli film nu under 2013 och jag hoppas innerligt att de verkligen väljer rätt skådespelare till filmen. Om det stämmer det som står på IMDB så kommer jag att bli besviken på den manliga huvudrollsinnehavaren tyvärr jag hade hellre sett skådespelaren Alex Pettyfer, killen från filmen Beastly och I am number four. Men det återstår ju att se, eftersom ingen annan i ensemblen har blivit tillkännagiven.

Vilken bok vill du ska bli film, och varför, å vilka skådespelare vill du ska inneha huvudrollerna i så fall?

overandout

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Vad handlar boken om?

  2. Madelein: Jag kände själv att det var bättre att inte veta i detalj vad boken handlade om innan jag påbörjade mitt läsande. Men jag kan säga att det är en historia som verkligen berör. Och det handlar om svåra val i livet och den första förälskelsen i stort sätt.😀 Men snälla läs den!

Tack för att du skriver en kommentar.

