Ray Caesar.

Jag stötte på den här konstnären via en länk på facebook. Ray Caesar är född i London 1958 men bor numera i Canada. I sitt yrkesammaliv har han jobbat bland annat med att dokumentera barnmisshandel. Detta har format hans konstnärskap till en viss grad kan jag tänka mig.

RCaesar

Personligen tycker jag att det är något vackert och störande med hans konst men trots detta så blir jag helt fascinerad av hans motiv. Det känns så sårbart  på något sätt kanske för att jag läste hans biografi som finns på hans hemsida.

Ray Caesar

 

Eller så är det helt enkelt så att jag dras till det makabra och störande när det kommer till min smak av konst. Jag vet att många människor inte ser samma skönhet och romantiska gnista som jag ser i Rays konst och det är ju helt okej. Men jag vill ändå visa dessa alster som han gjort eftersom de kittlar min fantasi. Jag hade kunnat välja ut fler bilder från hans portfolio men jag hänvisar dig vidare till hans hemsida för den upplevelsen.

RayCaesar

overandout

Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

