Tonåringarnas handbok till föräldrarna -Fridah Jönsson.

Nu har jag äntligen läst ut boken Tonåringarnas handbok till föräldrarna – sex, sprit & ätstörningar. En bok sammanställd av Fridah Jönsson. I den här boken har unga skribenter fått göra sina röster hörda i olika ämnen som alkohol, festivaler, sex och kärlek, internet för att nämna några. Det är en bra blandning på killar och tjejer vilket jag tycker är bra, det enda negativa jag kan komma på i skrivande stund är att vissa saker kändes som upprepning dvs att de flesta verkade skriva på ungefär liknande sätt om de olika ämnena. Och att den är väldigt tidsbunden till just -90talist ungar, men det är oundvikligt tror jag. Men bortsett från det så har detta varit en intressant läsning.

Sex, sprit och ätstörningar : tonåringarnas handbok till föräldrarna (pocket)

Bild lånad från Bokus.com

Jag har läst denna bok i efterforskningssyfte inte för att Pyret blivit tonåring. Jag som skriver ungdomslitteratur behöver alla källor jag kan hitta för att få en inblick i hur ungdomar tänker och känner och på den punkten har denna bok varit bra läsning. Jag har fått uppslag till hur jag ska kunna förbättra mina framtida karaktärer så att de blir mer rundade och får ett visst djup. Jag skulle klassa denna bok som faktabok faktiskt.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

