Tom Bagshaw.

Ytterligare en konstnär jag fått nys om via Facebook, denna är bosatt i Bath, England och heter inget mindre än Tom Bagshaw. Han är en illustratör och har jobbat inom olika kategorier av reklam och mode bland annat. Hans konst kan man kort och gott förklara som fantastisk om du skulle fråga mig. Jag gillar att han anspelar på det magiska och det fantasifulla med en twist av det makabra.

TB4

Det finns många vackra bilder att titta på och jag har haft svårt att bara välja ut ett fåtal men jag tror att jag har lyckats få ihop ett par lockande bilder som förklarar varför jag blivit så betagen av Toms konstnärskap.

TB1

Det är som sagt lite mystiskt och anspelar på sagornas värld vilket ger i alla fall min egen fantasi en knuff i rätt riktning när det kommer till att hitta till det där brännande och längtande som kreativa människor allt som oftast bär inom sig.

TB3

Vissa av dessa bilder skulle helt klart passa som bokomslag om du frågar mig och det är en del av lockelsen av Tom Bagshaws konst. Medan hans arbete har ett fantasifullt innehåll, syftar den också till en stark nivå av realism i sin presentation. Kvinnlig skönhet spelar en stor roll i hans arbete, men de kvinnor han skildrar är aldrig svaga jungfrur i nöd. Oftare är de starka, spännande karaktärer, med en air av mystik till dem.

TB2

För att få ta del av ännu mer av denna fantastiska konstnär så råder jag dig att besöka hemsidan Mostlywanted där du kommer att hitta ännu mer vacker konst att titta på. Jag hoppas att även detta kittlar din fantasi så som den gör min egen.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Riktigt härliga bilder!!!!!

Tack för att du skriver en kommentar.

