Det går bara inte – Camilla Jönsson.

Jag har inte kunnat lägga ifrån mig den här boken. Jag blev fast vid första kapitlet och har sedan i förmiddags varit helt uppslukad i världen och karaktärerna som författarinnan Camilla Jönsson skapat i sin bok Det går bara inte.

Jag vet inte vad jag gillar mest med det jag nyss läst. Texten har ett tempo som jag älskar, det var lättläst samtidigt som det var känsloladdat och man sveptes verkligen med i händelseförvecklingarna och jag ska vara helt ärlig. Jag lät tårarna komma för att jag kunde helt enkelt inte hålla tillbaka. Sen kan det ju vara så att jag hejjade mest på en av de två karaktärerna, nämligen Viktor. Kanske för att han kändes som the underdog på något vis. Mest troligt är det så, i alla fall var det på det sättet jag tolkade hans roll i boken.

Det går bara inte (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

Det jag inte förstår är att jag stått på biblioteket och velat utifall att jag skulle låna boken eller inte. För det här är definitivt en bok som jag kommer köpa vid nästa beställning av böcker. Så med det sagt vill jag säga dig, tveka inte, läs den här, följ med i Emelies tilltrasslade liv där kärlek och vänskap slits och omformas. Ett ytterligare plus är ju att Emelie har ganska schysst musiksmak och författaren bjussar på några bra musiktips under resans gång. Ja, jag kan verkligen inte sluta att ge denna bok beröm för jag tyckte att det här var helt fantastiskt helt enkelt!

Jag kommer dessutom att hålla utkik efter mer av Camilla Jönssons alster för hon är en skicklig författare och jag hoppas att det kommer fler böcker i samma stil som denna av henne.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Fler recensioner | Camilla Jönsson

Tack för att du skriver en kommentar.

