Carlstensveckan av Johanna Schreiber.

Jag har just läst boken Carlstensveckan av författarinnan Johanna Schreiber. Och det jag noterade till min fasa var att bokens början var väldigt rörig och för många karaktärer omnämndes vid namn men ju längre jag läste ju bättre lyckades författarinnan ut kristallisera ett par karaktärer. Och då började jag faktiskt gilla boken, den handlar om ett gäng rikemans ungar som är på ett seglarläger vid Marstrand. Och Ebba hoppas på hångel och roliga sommarminnen att ta med sig hem till Göteborg.

Under veckans gång får hon både hångel och kärlekstrassel dessutom inser hon att hennes barndomskompis är en riktig präktig j@vla bitch. Men samtidigt som en vänskapsrelation går i graven formas en ny och mycket starkare relation mellan henne och den osannorlika rumskompisen.

Det var underhållande läsning och jag gillade tempot och hur författarinnan valt att dela upp sina kapitel då de var perfekt längd enligt min smak och tycke.  Jag hoppas att fler får upp ögonen för den här boken.

Carlstensveckan (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Här är de mest deckare som gäller…. Fast nu har jag börjat på ”Honungsbiet….” (kommer inte hela titeln, just nu) verkar riktigt bra. HAndlar om 60-talet i USA, södern när Svarta ska få rätten att bli människor……
    Trevlig helg

Tack för att du skriver en kommentar.

