Mitt bultande hjärta av Alf Kjetil Walgermo.

Mitt bultande hjärta (kartonnage)

Bild lånad från Bokus.com

Jag har just läst boken Mitt bultande hjärta av den norske författaren Alf Kjetil Walgermo. Och jag ser likheter med en annan manlig författare, nämligen John Greens och hans bok Förr eller senare exploderar jag. Skillnaden är naturligtvis att Mitt bultande hjärta utspelar sig i vårt grannland Norge och huvudpersonen Amanda som är nästan fjorton år lider av en annan typ av sjukdom, hon har nämligen ett för stort hjärta.

Detta är en bok som tar upp döden, livet, vänskap och kärlek på ett lätt förståligt sätt. Jag gillade detta för att det var lättläst, språket var bra och flöt på riktigt bra. Min enda kritik mot boken är att jag hellre sett att författaren delat upp boken i kapitel och inte i delar. Men förutom det så finns det inget jag kan komma på som är negativt med den här boken.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

