I skuggan av ett ljus av Marie Löfgren.

Det här är den längsta boken jag har läst under 2013 med sina 503 sidor. Och jag har suttit som klistrad så fort jag haft en stund över till att läsa om Thekla och Gabriel. Detta är Marie Löfgrens debutroman och första delen av två om detta osannorlika kärlekspar.

Det jag verkligen gillade med boken var känslan av det helt vardagliga i det ovanliga. Jag gillade karaktärerna skarpt. Först och främst huvudinnehållshavarna men av sido karaktärerna var Moa helt och hållet fantastisk. Så här har mina kommentarer via min Goodreads sett ut under de dagar det tog mig att ta mig igenom bokens alla sidor.

Goodreadsiskugganavettljus

Som synes har jag verkligen gillat det Marie Löfgren har skrivit. Och är du också sugen på att ta del av den här underbara fantasy/realistiska ungdomsromanen finns den att köpa på Bokus.com är jag även lånat bilden på bokomslaget.

I skuggan av ett ljus (kartonnage)

Den  kritik jag faktiskt har är att det här och där fattas lite bokstäver och vissa ord, samt några få felstavningar. Det är dock inget som stör på det stora hela.

Sen tycker jag inte att bokomslaget ger bokens innehåll den rättvisa den förtjänar. Jag hade velat att det var något mer pampigt och ståtligare så att den stack ut på ett bättre sätt för det här verkligen en bok som bör få fler läsare!

Och slutligen är det bara två frågetecken som jag funderade på men jag kan inte riktigt avslöja vad dessa är då det skulle röja för mycket av handlingen. Nu vill jag dock läsa fortsättningen illakvickt för att se hur det går för Thekla och Gabriel och alla de andra som boken handlar om.

Detta är en lyckad debut av Marie Löfgren och jag kommer att hålla koll på hennes kommande alster.

overandout

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

