Rock of ages.

Jag gillar musikalfilmer. Min absoluta favorit är Newsies med Christian Bale i huvudrollen men det var inte den vi såg på igår kväll utan det var Rock of ages med några riktigt storstjärnor i rollistan. Vad sägs om Tom Cruise som en försupen rockstjärna? Och ja, han kan faktiskt sjunga riktigt bra ska jag tillägga. Alec Baldwin spelar en klubbägare som har sett sina bästa dagar och kämpar för att hålla dörrarna öppna på The Burbon Room. Russell Bran spelar klubbens hustomte och som en sliskig artist manager ses Paul Giamatti. Catherine Zeta-Jones spelar en uppsnofsad societets fru som vill förbjuda rock ‘n’ roll.

Överlag tycker jag att roll ensemblen är riktigt bra och jag gillade den här nya versionen av musikalfilm och jag hoppas att det kommer fler filmer i samma anda i framtiden.

Filmen går att köpa till en rimlig peng på cdon.com där jag även lånat bilden.

Vilken är din absoluta favorit musikalfilm genom tiderna?

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

