Alice i Zombielandet av Gena Showalter .

Jag har idag läst ut denna fantastiska bok av Gena Showalter som heter Alice i Zombielandet.  Detta är första delen i en bokserie om Alice och hennes kamp mot zombier. Och visst finns det hintar till den klassiska Alice i Underlandet berättelsen men du ska inte tro att det finns så många likheter. Detta känns originellt och nytänkande. Jag älskade språket som användes det kändes fräschet och humoristiskt samt att tempot i boken var intensivt. Ett stort plus var även de mer pirriga scenerna som författaren skickligt flätat in på ett mycket uppfinningsrikt sätt.

Jag gillade karaktärerna, Alice, Cole, Frosty, Kat och till och med Justin. Nu hoppas jag bara att andra delen blir översatt till svenska fort som tusan för jag vill veta hur det går för dem allihopa.

Detta är den officiella boktrailern för Alice i Zombielandet.

Och jag måste bara tillägga att jag gillar verkligen utformningen av bokomslaget, det var det som sålde boken från första början för egen del. Att det sedan visade sig vara en helt otrolig bok det är ju hur fenomenalt som helst.

Alice i Zombielandet (häftad)

Bokbilden lånad från Bokus.com där man kan köpa detta mästerverk.

Detta är en YA-bok att sluka i ett enda svep kan jag verkligen lova. Så vad du än gör, LÄS, LÄS, LÄS den här boken du kommer inte att bli besviken.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hej, här har du en boknörd av stora mått! Föll pladask för omslaget så den boken får jag lägga på minnet. Kul att hitta litteratur som man inte har en aning om att den existerar. Tittar in igen och hoppas på nya tips.

  2. Ann-Charlotte: Ja, jag föll också pladask för omslaget och jag blev så glad av att läsa boken, den hade kärlek, svartsjuka, action, vänskap, familjerelationer och zombies vad mer kan man önska sig.😀

  3. Jag är faktiskt lite sugen på att läsa den!

  4. Lena: Åh det tycker jag verkligen att du bör göra. Språket var jättebra och handlingen riktigt spännande. Jag blev i alla fall inte besviken.

Tack för att du skriver en kommentar.

