Mina läsvanor.

Hittade den här listan hos Mest Lenas Godsaker och tyckte att den var kul.

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?

Svar: Jag brukar läsa i soffan, i sängen eller vid köksbordet när jag är hemma.

2. Bokmärke eller random papperbit?

Svar: Ibland har jag tygbokmärken, ibland pappersbokmärken, oftast blir det utlåningskvittot eller reservationslappen från bibblan som används.

3. Kan du sluta läsa närsomhelst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?

Svar: Jag måste sluta efter ett kapitel eller om det är en punkt längst ned på sidan.

 4. Äter eller dricker du något när du läser?

Svar: Jag dricker ibland te när jag läser eller suger på hårda karameller. Men det är absolut inte nödvändigt.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n när du läser?

Svar: Är jag riktigt inne i en bok brukar inte TV:n störa men har inte boken fångat mig helt splittras min koncentration om TV:n är igång. Musik kan jag lyssna på när jag läser utan problem, vissa skivor förknippar jag till och med, med böcker som jag läst, tex. Issues av KoRn lyssnade jag på när jag sträckläste Huset vid Tara Road av Maeve Binchy på gymnasiet.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?

Svar: I år har jag försökt att läsa flera böcker samtidigt och det är så inte min grej har jag kommit fram till.

7. Läser hemma eller överallt?

Svar: Jag läser på min rast på jobbet och hemma.

 8. Läsa högt eller tyst i huvudet?

Svar: Tyst i huvudet såvida jag inte läser saga för Pyret det vill säga.

 9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?

Svar: Läser från första sidan till sista sidan.

10. Bryta rygg eller inte?

Svar: Jag läser mycket biblioteksböcker och de är ju som de är. Mina egna böcker är oftast köpta på secondhand så de är ju även dem präglade av sin förra ägare. Personligen öppnar jag nya böcker varsamt.

11. Skriver du i böcker?

Svar: Japp, jag skriver ungdomslitteratur i olika former. Fyra böcker publicerade, en på g och ett råmanus i datorn samt en ny idé som pyr i huvudet. Så man kan väl säga att jag skriver en hel del.

12. Vilka taggar du?

Svar: Anna Hansson

 Författardrömmar

Tomtan

Dakota

Evelina

 Madelein

Sofies bokblogg

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Tack! Jag skall absolut ta tag i de här frågorna!

  2. Kul utmaning! Ska ta mig an den någon dag🙂
    // Dakota

  3. Kul utmaning. Ska göra den senare idag🙂

  4. OK😀 Ska fundera på de där😀

  5. Vad kul! Självklart ska jag vara med och svara på det här!🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

