Specialmödravården.

Idag har jag gjort mitt första besök hos specialmödravården under denna graviditet på Akademiska sjukhuset här i stan. Och jag fick träffa en jättetrevlig läkare som berättade lite vad jag kan vänta mig denna vända eftersom jag hade havandeskapsförgiftning när jag väntade Pyret. Så för att vara på den säkra sidan under tiden Knåddz bor i magen så kommer jag att få göra extra många blodtryckskontroller för att se hur det ser ut. Sticker blodtrycket iväg så får vi ta ställning till det då.

Bild lånad från nätet.

Vi kommer dessutom att få komma på ett tillväxt ultraljud när jag börjar närma mig vecka 33 för att se hur det ser ut inne hos Knåddz. Men först så ska vi ju på vårt rutin ultraljud den sjätte november och det ser vi verkligen fram emot.

Vi pratade även lite om min migrän som jag ofta har och dessutom nämnde jag att jag har obehagliga krypningar i knäna, vaderna och fötterna på kvälls tid aka restless legs. Samt min enorma trötthet, hade hoppats på att det skulle ha avtagit nu när jag gått in i vecka 17 men icke, så de tog lite blod av mig för att kolla diverse grejer som tex järnvärdet. Vi tog även upp det här med vikt uppgång och hur viktigt det är att jag inte går upp allt för mycket med tanke på att jag från start är fluffig så att säga. Och dessutom så blir risken för just havandeskapsförgiftning större mer man går upp. Detta vet jag ju om men jag antar att de måste berätta om det.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

