Lightning bolt av Pearl Jam.

Den 15 oktober kom ett efterlängtat album i min smak nämligen Lightning Bolt av min absoluta favoritgrupp Pearl Jam. En av singlarna från skivan heter Sirens och är en helt fantastisk låt som får nackhåren att resa sig på mig. Jag har gillar detta band sedan jag gick på högstadiet.

Hela skivan är naturligtvis fantastisk det är liksom ingen tvekan om saken när det kommer till Pearl Jams låtskrivande. Och Eddie Vedders röst är ju som honung. Jag menar hur kan man inte tycka om detta.

Har man spotify eller Itunes så kan man ta sig en lyssning av hela albumet rakt av. Jag föredrar dock att ha den fysiska varan så detta blir ett album som jag måste beställa då Uppsala inte längre har någon skivhandlare om man bortser från Skivcentrum som köper och säljer secondhand musik och filmer. Men eftersom denna skiva är helt purfärsk så är inte sannorlikheten att den skulle finnas där så himla stor tyvärr. I annat fall så är Skivcentrum det stället vi handlar på.

Bild lånad från Pearl Jams facebook.

overandout

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

