En varm vinter av Christina Wahldén.

Jag har just tragglat mig igenom boken En varm vinter. På baksidetexten låter denna bok lovande men så är inte fallet, i alla fall tycker inte jag det då det är på tok för många miljöbeskrivningar, jo, visst de är bra skrivna det är inte det som är problemet. Problemet är att det bara är upprepande miljöbeskrivningar i ungefär hälften av boken. Ett tag tyckte jag till och med att det mer liknade en turistbroschyr än en ordentlig ungdomsbok. Och karaktärerna var svaga för att uttrycka det milt. Jag saknade känslan och dialogen. Jag har nämligen inga problem med böcker som har svagt driv (actionmässigt) men jag vill gärna ha någon form av driv (känslomässigt) den här boken hade varken eller.

Jag brukar inte dela ut varningar för böcker med i det här fallet känner jag mig manad att göra det. En varm vinter av Christina Wahldén är inte en bok som jag rekommendera någon att läsa så vidare man inte tänker åka till Australien och behöver en bra turistbeskrivning av landet och Sidney.

En varm vinter (kartonnage)

Bild lånad från bokus.com

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

