Turk & Timotej – En natt.

Jag har just läst den här ganska så osammanhängande boken Turk och Timotej – En natt av författar duon Lina Forss och Niklas Krog. Och varför den känns osammanhängande beror nog på att författarna i detta projekt inte riktigt läst av varandra och de har dessutom tagit varsin karaktär från deras egna följetongs serier vilket gör att det krockar på ett mest obehagligt vis. Men det som inte krockar och blir osammanhängande och konstigt var sexscenerna. Den första var mycket grafisk på ett bra sätt. Och jag hade gärna velat att alla sexscener på samma sätt då det var dessa som gjorde att i alla fall jag ville fortsätta läsa.

En annan sak som jag tyckte var lite halvt irriterande var alla gatunamnen som namedroppades hela tiden. Visst för en stockholmare så vet man nog precis vart man är genom att läsa dessa kartangivelser men för en icke- stockholmare så var det mest onödig utfyllnad. Böcker kan ha en verklighetsförankring till en stad eller ett land, men det finns naturligtvis bra och dåliga sätt att göra det. Just i den här boken om Turk och Timotej var det som sagt utfyllnad som om författarna mest ville ha ett visst antal ord med i sin bok.

Den här boken har fått två ynka stjärnor i min läsdagbok som jag för, och denna recension är nog en förklaring till varför betyget blivit så.

Turk och Timotej : en natt (inbunden)

Bild lånad från Bokus.com

En sak som jag faktiskt gillar är bokomslaget. Den blå texten på framsidan är lite glittrig/metallisk och det gillade jag skarpt. Och de små blommorna/snöflingorna var också en fin touch för att påvisa att boken utspelar sig vid jul.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

Tack för att du skriver en kommentar.

