Mina åsikter om mainstream musik.

Ja, vad mer kan jag säga än URSH, BLÄ! Det går fet bort i min stereo. Jag har inte mycket till övers för dagens MTV ”stjärnor” eller radiostationernas favorit artister. För mig är dessa helt intetsägande och likformade. Det blippar och bloppar på ungefär samma sätt och inget känns originellt eller nyskapande. Inget som dessa artister gör känns som deras eget bara en grå musikmatta som någon producent anser att människor i allmänhet ska få ner tryckt i halsen.

Mainstreammusik

Jag kanske är synnerligt hård mot artister som One Direction, Justin Beiber, Drake och Lady Gaga men för mig är dessa toplisteartister det sämsta som musikbranschen tagit fram de senaste åren. Jag kan verkligen inte koppla samman alla dessa småbrudar som står i flera veckor utanför en konserthall bara för att få sig en glimt av en ”stjärna” som One Direction eller Justin Beiber. För mig är dessa människor varken talangfulla eller kreativa eftersom de till största del kör med playback och singback och vad det nu heter. Deras röster är dessutom helt autotuneade så att man ska få den rätta digitala känslan. Jag tycker att det är hemskt och inte alls musik i mina öron.

Vad har du för åsikter om mainstream musik?

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Jag förstår tanken, men här känns det som att du ogillar dem för ogillandets skull. Lady Gaga till exempel är ju helt sin egen, och skriver sin egen musik. Självklart har hon en producent, men det är hon som bestämmer. Av de fyra du nämner passar hon inte alls in på din beskrivning.

    One Direction har du rätt i är helt formade efter ett koncept, och de skapar antagligen inget själva. Men du kan inte påstå att de är dåliga sångare. Visst är det garanterat autotunat på deras album, men kolla in valfritt liveframträdande på Youtube. Killarna har talang, precis som Spice Girls. Du gillar kanske bara inte musikstilen?

  2. Lady Gaga må skriva sin egen musik och texter men det finns en uppsjö av artister som efter hennes genombrott försöker efterlikna henne, vilket i förlängningen blir att allt som spelas på musikkanalerna och radion låter likadant. Det vill säga att det blir förutsägbart. OD kanske kan sjunga si så där men det känns ändå som att musikproducenterna satt ihop vad det nu tror att unga tjejer och killar ska gå igång på. Jag tvivlar inte på att de har sångröster det som gör att jag ogillar det är att det låter likadant som allt annat och att det inte känns som att det finns något djup i varken musiken och framför allt texterna.

  3. nathaliesjogren

     /  lördag, januari 4th, 2014

    Ja, jag kan hålla med dig till viss del, men jag är er såogillar låtar än grupper. wdalamww På http://www.landalamm.wordpress.com

Tack för att du skriver en kommentar.

