Gravidkroppen.

I dagens bloggutmaningsinlägg så ska jag ta upp min egen uppfattning om min kropp. Och eftersom jag är gravid för tillfället tänkte jag skriva ner några tankar jag har kring den växande gravidkroppen.

Under den här graviditeten med Knåddz har jag faktiskt inte gått upp något, utan faktiskt gått ner sedan vi skrev in oss hos barnmorskan på Hjärtat. Men för den skullen har magen växt som den ska och bebisen där inne får ju det den behöver eftersom den tar det den vill ha. Jag är faktiskt ganska nöjd med att inte ha gått upp något i vikt även om jag vissa dagar har haft oros tankar kring detta men vår fantastiska barnmorska ha förklarat att det inte är farligt för varken mig eller Knåddz att jag inte gått upp i vikt.

Nu är jag i vecka 27 och det känns helt okej faktiskt.

Så här såg magen ut i vecka 25, och som synes är det mest magen som har växt den här vändan.

För övrigt så gillar jag min gravida kroppshydda trots foglossningen, ben kramperna och den täta näsan. Alla dessa symptomer är ju övergående och vi kommer att få en otrolig ny familjemedlem.

Så på det hela taget är jag nöjd med min kropp som den är nu, jag är förundrad vad en kvinnokropp faktiskt kan åstadkomma. Att föra ett liv till världen är verkligen något spektakulärt. Och det allra bästa med en växande mage är att känna när Knåddz sparkar och lever om där inne, det är en otrolig känsla som inte går att beskriva.

overandout

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. nathaliesjogren

     /  måndag, januari 6th, 2014

    Jag ändrade lite på utmaningen och skrev mer om klädstil än kropp. http://landalamm.wordpress.com/2014/01/06/bloggutmaning-dagens-kladsel/

Tack för att du skriver en kommentar.

