Jag hoppas på en ny samhällsstruktur.

I år är det äntligen dags!
Japp det är valår i år och som jag har längtat! Den 14 september är den magiska dagen då svenska folket får göra sin röst hörd.

Bild lånad från Valmyndigheten.

Och med tanke på de senaste åtta tragiska åren med utarmning av det svenska skyddsnätet och välfärden, den oerhörda arbetslösheten som härjar i landet är det verkligen dags att människor börjar öppna sina ögon och se hur illa ställt det faktiskt är. Så en av mina största förhoppningar det här året är faktiskt att folk går och röstar för de rödare partierna. Det kommer nämligen att ta oerhört lång tid för en ny regering att skadesanera efter de blå men om de inte kommer till makten kommer Sverige att fortsätta i en ond spiral där landsbyggden utarmas, människor lever på fattighetsgränsen eller till och med under den! Man blir ut Fasad och sjuka får inte längre vara sjuka utan ska ut i arbeten som inte finns samt att pensionärer inte ens får bli pensionärer vid 65 utan ska jobba fram tills de dör.

Jag vill verkligen inte leva i ett sådant samhälle och jag vill inte att mina barn ska leva med en så osäker framtid med allt vad det innebär. Därför är min förhoppning att det blir en ny regering natten den 14 september.

overandout

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag är rädd för om det blir en röd regering men ingenting förändras. Vad ska man då hoppas på? Inte mycket på båda sidor talar om att de förändringar som jag vill se kommer att hända. Så jag kanske röstar blankt i år…

  2. Evelina: De blanka rösterna till faller det partiet som har mest röster när alla de röster som är ”röster” räknats. Det är pga det som Moderat regeringen suttit kvar i en period till tyvärr. Bättre att rösta på det partiet som har mest vettiga åsikter. Val debatten har ju inte riktigt kommit igång ännu heller…så det är svårt att få någon riktig uppfattning om var alla partier står i sakfrågorna som skola, vård, miljö, ekonomi, arbetslöshet osv.

Tack för att du skriver en kommentar.

