Packa min resväska.

I dagens utmaningsinlägg ska jag lista några resmål som jag skulle vilja besöka. Och med det i åtanke har jag valt ut några ställen som skulle vara intressanta att se med egna ögon. Jag har inte rangordnat vilket ställe jag helst vill åka till utan är bara platser jag vill besöka.

Jag skulle till exempel gärna besöka Katakomberna i  Paris.

File:Catacombes de Paris edit.jpg

Bild lånad från Wikipedia

Dessutom skulle jag vilja besöka Australiens fantastiska stränder, och det skulle inte vara helt fel att få se en livslevande känguru eller en koalabjörn. Och det skadar ju inte att jag har bekanta i landet som också skulle vara roligt att få hälsa på.

Bild lånad HÄR

Jag skulle väldigt gärna besöka Seattle, vilket jag velat göra sedan tonåren när jag introducerades till grungens härliga musikstil. Det skulle vara soft att få en titt på staden där två av mina favoritband föddes nämligen Soundgarden och Pearl Jam.

Bild lånad HÄR

Och när jag ändå är på den sidan av jordklotet skulle jag inte ha något emot att besöka New York igen. Jag är ju helt förälskad i den staden så ett till besök där kan ju aldrig skada, eller hur?!

Bild lånad HÄR

Ett annat ställe jag skulle vilja besöka är Bra i Italien, eftersom det är en Slow  citta . Och om du kommer ihåg så läste jag en bok för något år sedan om just Bra och Slow livning. Och dessutom gillar jag italiensk mat så varför inte förena dessa två saker.

Bild lånad HÄR

Om du skulle ranka fem ställen att besöka vart skulle de bära av och varför vill du åka dit?

overandout

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Åh vilken härlig resinspiration! Jag skulle vilja åka till Island och Ungern och bada varmt 🙂 Israel hade jag också velat se. Mina två sista önskemål ligger lite närmare. Jag skulle vilja åka till Kautokeino och så Treehotel i Harads. 🙂

Tack för att du skriver en kommentar.

