Favorit citat.

Som en du kanske redan vet så är Pearl Jam mitt absoluta favorit band genom tiderna. Så det kanske inte är så konstigt att jag har valt ett citat från en av deras låtar till dagens utmaningsinlägg.

Låten som jag tagit citatet ifrån heter I am mine. Och varför just detta citat säger mig så mycket är helt klart för att det är så klockrent och är så sant. Det handlar om att jag har kommit till insikt med vad som egentligen betyder något i mitt liv. Efter min krasch 2009 så började jag omvärdera saker och ting på ett nytt sätt. För vissa människor tar det ett helt liv att komma till rätta med de stora funderingarna, jag är lyckligt lottad att jag inte behövt kämpa hela livet för att uppnå den insikten.

citat Pearl Jam

overandout

Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Alana Donovan

     /  tisdag, februari 11th, 2014

    Jag kan inte välja ett favoritcitat. Jag har säkert minst 100 – och de bästa sitter på väggen inne på min toalett. Så att jag kan läsa dem och bli påmind varje dag (tro mig, det behövs). Jag tänkte dela med mig lite, kanske kommer du också inom en snar framtid sitta och laminera papperslappar och sätta upp citat på väggarna.

Tack för att du skriver en kommentar.

